Cadaques – Hondarribia senidetzea

Bada bide bat Cadaques eta Hondarribia batzen duena. Bi herriotako itsasargietatik hasten den bidea da hau. Bi herriok mendia eta itsasoak bat egiten duten kokalekuan daude. Batak Mediterraneo itsasoa du aurrean, besteak Kantauri itsasoa eta biok dugu gure bizkarraren zaindari bera, Pirinio mendi-lerroa.

Ekonomikoki mendia eta itsasoa ustiatuz bizi izan gara urte luzez. Gure herritarrak lan horiek maitatu eta sufritu dituzte, herriari berari nortasun berezi bat emanez. Gaur aldiz bi herrietara datoz bisitari asko eta turismoa da gure motor ekonomiko nagusia.

Artistentzako txoko bereziak izan direla ere esan genezake, izen handiak tarteko: Nestor Basterretxea edo Salvador Dali kasurako.

Zerk egiten ditu hainen erakargarri gure inguruak? Ba Cap de Creus edo Jaizkibel bezalako natur-gunerik gabe, gure herriak ez lirateke oso izango. Biak, dira mendi zein itsaso, garrantzia handiko gune naturalak eta parke natural forman edo natura 2000 sarearen bitartez babestuta daude. Urpekaritza egiteko toki zoragarri eta aberatsak dira, bietan aurki ditzakegu kala ezkutu eta ederrak edo mendi irteera bikainak egin.

Baina berezitasunetan aipagarriena natura, eta bereziki florari dagokionez, biok dugu gure inguruan bakarrik bizi den landare endemiko bat. Cap de Creus inguruan Seseli Farreñi landarea dugu eta Jaizkibelen Armeria euscadiensis. Oso bereziak eta urriak diren bi espezie endemiko, gurekin harremanean bizi direnak eta gure zaintza eta ardura eskatzen dutenak.

Zaintza eta ardura eskatzen du ere gure kulturak eta, batez ere, gure hizkuntzak. Bertakoak edo endemikoak dira biak eta bi hizkuntza nagusiren artean (Frantsesa eta Espainiera) landareak bezain babesgabe daudenak. Bi herrioi hizkuntzak identitate bat ematen digu eta izate hori babesteko senidetzen gara.

Bada bide bat Cadaques eta Hondarribia batzen duena. Bi herriotako itsasargietatik hasten den bidea eta GR11 du izena. Bide honek bi itsaso batzen ditu, bi natur paisai ezberdin zein aberats eta bi kultura txiki eta oparo. Pirinioak dira gure izaera eta izatea batzen duen tokia eta bidean beste hainbat aurkitu ditzakegun arteria. Bi herri, bi nazio, bi hizkuntza eta bide bat.

Horregatik erabaki dugu Cadaques eta Hondarribiak senidetzea, bidean aurrera egiteko lehenengo pausu bezala.