Ohiko Udalbatzak: osoko bilkuren eguteagiari buruzko proposamena

Joan den urtean, ekainaren 15ean osatu genuen gaur bildu dugun udalbatza. Geroztik 7 hilabete pasa dira eta legealdi berrian 7 aldiz batzartzeko aukera eduki dugu. Asko dirudi, baina, burokraziak hala aginduta egindako hiru bilkura (bat udalbatza eraketa, bi udal talde politikoen eraketa eta ordezkaritzen zehaztapena eta hiru azaroaren 10eko hauteskundeen mahaien eraketa) kenduta erabakiak hartu eta eztabaidatzeko 4 bilkura egin ditugu soilik, aurrekontuak tarteko.

Oposizioko kiden garen heinean udal gobernuak markatzen duen agendaren baitan lana egitea dagokigu eta udalbatza honetara proposamenak ekartzeko modu bakarretakoa ohiko udalbatzetan mozioak aurkeztea da.

2019-06-24ean hemen bertan egindako bilkuran 5. puntuak hala zion: “Udalbatzaren osoko bilkuren maiztasunari buruzko proposamena”. Alkate jaunak egindako proposamena entzun ondoren EH Bildutik gure dudak adierazi genituen. Proposamena ohiko udalbatzak hilabete bikoitietako azken ostegunetan egitea izanik eta abuztuan zein abenduan egingo ez zela entzun eta gero, markatutako minimoak nola beteko ziren galdegin genuen. Alkate jaunak abuztuko bilkura egin izan dela aipatu zuen, edo bestela, jaiak bukatu ondoren egiteko aukera ere proposatu zuen. Abenduan berriz, aurrekontuen udalbatza egon ohi dela aipatu zen, baina, azkenaldian azarora aurreratzea erabaki denez, abenduan biltzeko aukera genuela ulertu genuen. Ez bat eta ez beste.

Gaurkoa dugu, zazpi hilabeteren ondoren, legealdiko bigarren ohiko udalbatza. Proposamenak pilatu egiten zaizkigu eta ezin dugu gure jardunari normaltasunez ekin. Gaurkotasunak hala behartuta askotan proposamenak egiteko aukerarik gabe geratu izan gara. Udal honetako errealitatean eragiteko organo nagusia da udalbatza eta ohiko bilkurak oposizioaren proposamenak aurkezteko aukera bakarra.

Beraz, 2020rako agenda bat adostea proposatzen dugu mozio honen bitartez. Lehenengo bilkura egiten ari garen hau izanik, otsailak 27koa, hurrengoa apirilaren 26an egitea proposatzen dugu. Ondoren ekainaren 25a, urriaren 29a, irailaren 3a eta abenduren 17a izango lirateke. Hala onartuko delakoan proposamena udalbatzari bideratzen diogu mozio honen bitartez.

Hondarribian, 2020ko otsailaren 18an